tirsdag 6. november 2012

Utkledningskrav for utstillere

I år har Julemarked Haugesund stilt krav til utstillere at det skal kle seg ut. Ikke alle tar det så hytt men noen, ok, bare jeg, ble litt stresset. Så, vi spurte noen utstillere: Hvordan har du tenkte å kle deg ut til Julemarkedet? Har du noen kommentar til kravet om utkledning? Her er svarene:


Skal kle meg varmt først og fremst! Så blir det å tilføre noe «julete» Er ikke helt sikkert. Blir litt stresset over kravet, da jeg husker hvor kaldt det var i fjor og hvor glad jeg var at jeg hadde en dunkåpe på meg. Jeg skal kle meg godt og gjerne litt ”julete” og sørge for julestemning i boden min. Jeg kommer til og ha på meg supporterklær og kanskje en nisselue i hvitt og blått ? Angående bekledning så skal jeg finne noe rødt, i hvert fall ei nissehue. Jeg synes det er positivt at det er en «kleskode» for utstillerne på julemarkedet. Men jeg mener jo at grått og hvitt også er fine julefarger. Interiøret hjemme hos oss i julen går i hvitt, sølv, naturfarger og grått.  Men det er jo en smakssak. Det er vanskelig å kle seg ut og samtidig ha varme nok klær. Jeg må nok ha min røde dunjakke uansett.




I forrige uke hadde jeg en liten prat med Norun
om hva Julemarked Komiteen mente med kravet. 

Fikk avklart at kravet som jeg trodde var:

var ikke ment 
som mer enn:
Nisselue fra Jula 12 kr

Noe som jeg egentlig ble litt skuffet over, 
da jeg hadde begynte å sy noe sånt:





Så da kan vi slappe helt av og kle oss etter sesongen (og været).