torsdag 22. november 2012

AnnaKat Keramikk

Jobber til vanlig som lærer i kunst og håndverk i ungdomskolen. 
Holder til hjemme på et soverom som er stappet med alle mulige rare ”hobby ting”. 
Etter å ha gått på keramikkkurs i 1985, ble dette lagt på hyllen pga barn med mer. 
Etter å ha jobbet med keramikk i ca 6 uker på lærerskolen i 2005, 
ble jeg bitt av basillen og har nok funnet ”mitt” medium. 
 

 Man blir aldri utlært innenfor keramikk,
 fordi det er så utrolig mange forskjellige teknikker man kan bruke. Glasurer likeså. 
Det som fascinerer meg mest når jeg arbeider med leira, er hvordan du kan bearbeide overflater og bygge opp nesten hva du vil, det er bare fantasien som setter grenser…nesten. 

Du kan lage så mange forskjellige teksturer og ha på uendelig mange forskjellige farger på glasurene. Ingenting blir helt likt uansett hvor mye man prøver 
når alt er håndlaget og det er jo bare positivt….at alt er unikt. 







Hjerteformen er en form som går igjen i det jeg lager, men jeg lager også julenisser, engler og andre ting.

Priser fra 20,- til 650,-

Hold deg oppdaterte om AnneKat Keramikk på Facebook.

Du treffer Anna Katarina og hennes skapninger på bod nr. 18 kun den første helgen av Julemarked.